
Стартер – це електромеханічний пристрій, яке забезпечує запуск двигуна, створюючи первинний крутний момент колінчастого вала з необхідними оборотами, щоб утворилася ступінь стиснення, для займання горючої суміші.
І коли не працює стартер або працює з перебоями, то запуск двигуна досить проблематичний, а часом і неможливий. Але перш ніж приступати до пошуків причин, чому стартер не крутить потрібно пам’ятати, що даний вузол працює в парі з іншими системами автомобіля в загальному пуско-зарядному ланцюгу (АКБ-механізм управління запуском-стартер). Тому можуть бути як механічні, так і електричні поломки, які мають свої відмінні риси.
Електричні причини несправності
Коли стартер не крутить двигун або ж крутить повільно , з недостатньою потужністю для запуску, то в першу чергу варто перевірити електричний ланцюг, починаючи від акумулятора:
1) АКБ повинен бути добре заряджений;
2) Контакти «маси» надійні і добре закріплені;
3) Провід від клеми втягуючого реле цілий і має хороший контакт;
4) Провід на ділянці акумулятор стартер не пошкоджений і має хороший контакт;
5) Контактна група замка запалювання справно функціонує.
На ці несправності варто звернути увагу, коли ключ повернутий в замку запалювання, але не спрацьовує втягуюче, не обертається якір. Якщо стався обрив обмотки тягового реле , а так само замикання між витками або замкнуло на масу.
Про проблеми стартера по електричній частині будить говорити також при повільному прокручуванні маховика.
І коли видимих причин немає, варто демонтувати деталь для огляду, адже можливо підгорів колектор або замкнули його пластини. Хоча, основна можлива причина , що зносилися або ж підвисали щітки.
Такі типові несправності стартера:
1) Нещільно прилеглі до колектора щітки;
2) Тягове реле виходить з ладу;
3) Зношується колектор якоря.
Механічні несправності
Про наявність, будь-яких механічних несправностей можна говорити якщо стартер працює, але двигун не запускається, тому що не обертається колінвал.
При обертанні стартера, запуск двигуна може не відбуватися якщо:
Пробуксовує муфта, вийшов з ладу важіль відключення або він зіскочив з осі, зносилося повідкове кільце муфти або буферна пружина не справляється зі своїм завданням. Коли ж при запуску видається скрегіт, то такі симптоми можуть вказувати на знос зубів вінця маховика. У такому випадку варто перевірити регулювання ходу шестерні і стан буферної пружини.
Якщо ж ви почули не типовий шум при роботі стартера , то варто його демонтувати з авто і оглянути, так як можливо виникла одна з таких несправностей стартера:
– зносилися втулки підшипників, а також шийок на валу якоря;
– ослабли болти кріпленнястартера;
– пошкодилися зуби бендикса, чи маховика;
– всередині стартера кріплення полюса ослабло, внаслідок чого якір почав його зачіпати.
Але крім того що проблеми зі стартером можуть виникнути на етапі запуску, вони також трапляються і після його пуску. Така типова ситуація коли стартер не відключився, а продовжує крутити . І виною такій проблемі стартера може бути:
1) Заїв важіль приводу або привід на валу якоря.
2) Заїло тягове реле.
3) Злиплися контакти на тяговому реле.
4) Зносилася зворотна пружина вимикача запалювання або пружина муфти вільного ходу (бендикса).
Ресурс роботи стартера близько 70-200 тис. Км і щоб він служив вашому автомобілю максимально довгий час, періодично потрібно проводить деякі профілактичні роботи.
Щоб максимально правильно зробити перевірку стартера і подальший його ремонт, рекомендується вивчити технічні характеристики конкретної моделі. Основними з них є: номінальна напруга і його потужність, струм і виникає крутний момент, а так само частота обертання валу.